Tuesday, February 22, 2011

အေသခ်ာဆံုးအတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ျခင္း

အေသခ်ာဆံုးအတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ျခင္း

လူတို႔သည္ ေနမႈ ထိုင္မႈ စားမႈ ေသာက္မႈ ေန႔စဥ္ေဆာင္ရြက္ရေသာ လုပ္ငန္းမ်ားမွစ၍ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ေဆာင္ရြက္ရမည့္ လုပ္ငန္းမ်ားအထိ ႀကိဳတင္မွန္းဆၾကျပီး ျပင္ဆင္တတ္ၾကပါသည္၊ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈသည္ လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ဖို႔အတြက္ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။

လူအမ်ားစု ျပင္ဆင္ၾကေသာ လုပ္ငန္းမ်ားကို ေသခ်ာေလ့လာၾကည့္ပါက ေန႔စဥ္ေတြ႔ၾကံဳေနရသည့္ စားမႈ ေသာက္မႈ အဆင္ေျပေရးအတြက္၄င္း၊ ေနမႈ ထိုင္မႈ ေခ်ာေမြ႔ေစေရးအတြက္၄င္း၊ ေလာကစည္းစိမ္ တိုးပြားေရးအတြက္၄င္း၊ ရာထူးဂုဏ္ရွိန္ ျမင့္တက္ေရးအတြက္၄င္း၊ အမ်ားခ်ီဴးက်ဴးခံလိုေသာေၾကာင့္၄င္း၊ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ အမ်ိဳးမ်ိဳး ျပဳလုပ္တတ္ၾကသည္ကို သတိျပဳမိပါသည္။

လူတို႔သည္အနီးကပ္ႀကံဳေတြ႔ရတတ္သည့္ ကိစၥမ်ားအတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ၾကသလို မေရရာ မေသခ်ာေသာ လူ႔ဘ၀အနာဂတ္ ေမွ်ာလင့္ခ်က္ ေတာင့္တခ်က္မ်ားအတြက္လည္း ျပင္ဆင္ေနၾကပါသည္၊ တနည္းအားျဖင့္ ေျပာရလွ်င္ လူတို႔သည္ အသက္ရွင္ေနေရးအတြက္ ျပင္ဆင္သည့္အလုပ္ကို ဦးစားေပး လုပ္ကိုင္ၾကပါသည္။

လူတိုင္း မလြဲေရွာင္ႏိုင္ေသာ ျဖစ္စဥ္တခုအတြက္ ျပင္ဆင္ရာတြင္ လူအမ်ားစုမွာ အားနည္းတတ္ၾကပါသည္၊ လူတိုင္း မလြဲမေသါ ႀကံဳေတြ႔ရမည့္ကိစၥမွာ ေသျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္၊ အေသအခ်ာႀကံဳေတြ႔ရမည့္ ကိစၥအတြက္ ျပင္ဆင္ရန္အခ်ိဳ႔မွာ သတိလက္လြတ္ျဖစ္ေနတတ္ပါသည္၊ စာမႈသူအေနျဖင့္ ေသျခင္းတရားကို တည္ျငိမ္စြာရင္ဆိုင္ႏိုင္ရန္ ျပင္ဆင္ထားျပီးျပီလား၊
ျပင္ဆင္ရန္ စတင္ စိတ္ကူးေနျပီလား၊
သို႔မဟုတ္-ျပင္ဆင္ေနျပီဆိုလွ်င္ မည္သည့္အတိုင္းအတာအထိ ျပင္ဆင္မိျပီလဲ။

ေနေရးအတြက္ ျပင္ဆင္ အားထုတ္ ႀကိဳးပမ္းေနရသည့္အတြက္ ေသေရးအတြက္ ျပင္ဆင္ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ဖို႔ ေမ့ေနတတ္ၾကပါသည္၊ အထူးသျဖင့္ ေနေရးအတြက္ ႀကိဳးပမ္းျပင္ဆင္ရာတြင္ ရလိုမႈ ပိုင္ဆိုင္လိုမႈ ျမင့္မားလိုမႈ စသည့္ မက္ေမာတြယ္တာမႈမ်ားေၾကာင့္ လူတို႔စိတ္အစဥ္တြင္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြ ဖံုးပိတ္ေနပါသည္၊ ထိုသံုးပါး ဖံုးကြယ္မႈ မ်ားသည္ႏွင့္အမွ် ေသေရးအတြက္ ျပင္ဆင္ရာတြင္ အတားအဆီးအပိတ္အပင္ အဟန္႔အတားမ်ားျဖစ္ေနပါသည္၊ ေသေရးအတြက္ ျပင္ဆင္ရန္ သတိလက္လြတ္ျဖစ္ေနတတ္ပါသည္။

ေသျခင္းသည္ ထူးဆန္းေသာကိစၥမဟုတ္၊ လူတိုင္းႀကံဳေတြ႔ရမည့္ကိစၥ ျဖစ္ပါသည္၊ ကိုယ္တိုင္ မေသမီ၊ ကိုယ္ႏွင့္ မရင္းႏွီးသူမ်ား ရင္းႏွီးသူမ်ား ေသၾကရမည္ကို လူတိုင္း ေတြ႔ဖူးၾကားဖူးပါသည္၊ သူ႔အလွည့္ ကိုယ့္အလွည့္ အခ်ိန္မေရြး ေနရာမေရြး ၀င္ေရာက္လာႏိုင္ပါသည္၊ အခ်ိန္မေရြး ၀င္ေရာက္လာႏိုင္သည့္အတြက္ ထိုေသျခင္းတရားကို တည္ျငိမ္ေသာစိတ္ျခင့္ မတုန္မလႈပ္ ရင္ဆိုင္ႏိုင္ရန္ အျမဲ အသင့္အေနအထားတြင္ ရွိေအာင္ ျပင္ဆင္ထားဖို႔ လိုပါသည္၊ ေသျခင္းတရားအတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ျခင္းသည္ ေလာကကို အရႈံးေပးျခင္းမဟုတ္၊ ေလာကတြင္ အရဲရင့္ဆံုး မွန္ကန္စြာ အသက္ရွင္ေနျပျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

လူအမ်ားသည္ ေသရမည္ကိုေၾကာက္ၾကသည္၊ အခ်ိဳ႔ဆိုလွ်င္ ေသသြားသူကို ၾကည့္ပင္မၾကည့္ရဲေပ၊ အသုဘအိမ္ကို ေ၀းေ၀းကေရွာင္ၾကသည္၊ မည္မွ်ပင္ ေ၀းေ၀းကေရွာင္ေစကာမူ လြတ္လမ္းမရွိပါ၊ လြတ္လမ္းမရွိေအာင္ ေခ်ာင္ပိတ္မိေနေသာ အေျခအေနတြင္ တည္ျငိမ္ေသာစိတ္, မတုန္လႈပ္ေသာစိတ္, ေအးျငိမ္းေသာစိတ္ျဖင့္ ရင္ဆိုင္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားျခင္းသည္ ျပႆနာ ရင္ဆိုင္ရာတြင္ အေကာင္းဆံုေးသာ ရင္ဆိုင္နည္းျဖစ္ပါသည္။

မွားယြင္းေသာ အသက္ရွင္ေနထိုင္မႈသည္ ေသျခင္းအတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ရန္ သတိလက္လြတ္ ေနမႈ ျဖစ္သကဲ့သို႔ပင္ မွန္ကန္ေသာ အသက္ရွင္ေနထိုင္မႈသည္ ေသျခင္းကို တည္ျငိမ္ေအးခ်မ္းစြာ ရင္ဆိုင္ႏိုင္ရန္အတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။

သတိတရားကို အခ်ိန္မေရြး ေနရာမေရြး ထားပါ၊ ေရအိမ္တက္သည့္အခါမွာပင္ သတိျဖင့္ ဆင္ျခင္ပါ-ဆိုေသာ ဘုရားစကားႏွင့္အညီ ဆင္ျခင္ရာမွ ကၽြန္ေတာ့စိတ္တြင္ ျဖစ္ေပၚလာေသာအျမင္ကို တင္ျပလိုပါသည္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အသက္ရွင္ေရးအတြက္ အစားအစာမ်ားကို စားေသာက္ၾကရေပသည္၊ စားေသာအစားအစာမ်ားမွာ အေသြးအသား အင္အား ျဖစ္ေစျပီး၊ ကိုယ္ခႏၶာတြင္ မလိုေတာ့ေသာ အပိုင္းကို အညစ္အေၾကးအျဖစ္ စြန္႔ရထုတ္ရျခင္းသည္ သဘာ၀တရားျဖစ္ပါသည္၊ ထိုသဘာ၀တရားသည္ ေန႔စဥ္လူတိုင္း ႀကံဳေတြ႔ေနရေသာ သဘာ၀ျဖစ္၍ မထူးဆန္းပါ၊ မိမိခႏၶာကိုယ္ထဲမွ အျပီးအပိုင္ စြန္႔လႊတ္ထုတ္လိုက္ရသည့္ မူလ ကိုယ္ပိုင္ထားေသာပစၥည္းအတြက္ တြယ္တာျခင္း မက္ေမာျခင္း လံုး၀မရွိပါ၊ ထိုသဘာ၀တရားကို လူတို႔သည္ ေၾကာက္လည္းမေၾကာက္ လန္႔လည္းမလန္႔ၾကပါ၊ သံေယာဇဥ္ အမွ်င္တန္းုျခင္းလဲ လံုး၀မရွိပါ။

ေသျခင္းတရားသည္ ခႏၶာကိုယ္တြင္ မလိုေသာပစၥည္းမ်ား စြန္႔လႊတ္ျခင္းႏွင့္ တသေဘာတည္းပင္ ျဖစ္ပါသည္၊ ေသျခင္းသည္ သဘာ၀တရားျဖစ္သည္ကို ေကာင္းစြာလက္ခံျပီး အသက္ရွင္စဥ္တြင္ မိမိႏွင့္ထိေတြ႔ဆက္ဆံရသမွ် သက္ရွိသက္မဲ့ အားလံုးသည္ မိမိ၏မစင္အိတ္ထဲ၌ ယာယီ သိုေလွာင္ထားရေသာ စြန္႔ပစ္ရမည့္ပစၥည္းအျဖစ္ သေဘာထားလ်က္ တကယ္စြန္႔ပစ္ဖို႔လည္း စိတ္တြင္အျမဲ အသင့္ျဖစ္ျပီး တကယ္စြန္႔ပစ္ရေသာ အခါတြင္လည္း လံုး၀တြယ္တာမက္ေမာျခင္း မရွိဘဲ၊ စြန္႔လႊတ္ရသည့္အတြက္ အလြန္ပင္ ေပါ့ပါးလြတ္လပ္မႈကို လက္ေတြ႔ခံစား က်င့္သံုးႏိုင္ေအာင္ စိတ္ကိုျပင္ဆင္ထားႏိုင္လွ်င္ ေသျခင္းအတြက္ ေကာင္းစြာျပင္ဆင္ျပီး ျဖစ္ပါသည္။

စြန္႔လႊတ္ရမည္ကို ေၾကာက္ေနျခင္းသည္ တြယ္တာမိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္၊ အမွန္တကယ္ မတြယ္တာေသာ မစင္ဘင္ပုပ္ကို စြန္႔လႊတ္ရန္ မည္သူမွ ၀န္မေလးၾကပါ၊ မတြယ္တာ မကပ္ျငိလွ်င္ စြန္႔လႊတ္ရသည့္အတြက္ ေသာကေရာက္စရာ လံုး၀မရွိပါ၊ တြယ္တာမႈ ဒီဂရီ အနိမ့္အျမင့္သည္ ေလာဘ, ေဒါသ, ေမာဟ ဒီဂရီအနိမ့္အျမင့္ေပၚတြင္ တည္ေနပါသည္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟနည္းေအာင္ မိမိစိတ္ကို အစဥ္သံုးသပ္ ရႈျမင္ေနရန္ လိုပါသည္၊ မိမိ၌ျဖစ္ေသာ ေလာဘစိတ္, ေဒါသစိတ္, ေမာဟစိတ္တို႔ကို မလြတ္တမ္းသတိျဖင့္ ေစာင့္ၾကည့္ေသာအက်င့္ကို ေနရာမေရြး အခါမေရြး ေလ့က်င့္ၾကည့္ပါက တျဖည္းျဖည္း ေလာဘစိတ္ ေဒါသစိတ္ ေမာဟစိတ္တို႔သည္ ျပင္းထန္စြာ ေပါက္ကြဲမည့္ အဆင့္မွ ယုတ္ေလ်ာ့လာျပီး ေလာဘစိတ္ျဖစ္ေသာကာလ, ေဒါသစိတ္ျဖစ္ေသာ ကာလ, ေမာဟဖံုးေသာကာလလည္း တျဖည္းျဖည္းတိုေတာင္းလာေပလိမ့္မည္၊ ေလာဘ, ေဒါသ, ေမာဟ အဖံုးခံရေသာ အႀကိမ္လည္း နည္းလာေပလိမ့္မည္၊ ေနာက္တြင္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ျဖစ္လွ်င္ ျဖစ္ခ်င္း သိျပီး ခ်က္ခ်င္းပင္ ပ်က္ျပယ္သြားေပလိမ့္မည္။

ဤနည္းျဖင့္ ေလာဘအျမစ္, ေဒါသအျမစ္, ေမာဟအျမစ္ သံုးမႊာကို အားနည္းေမွးမွိန္ အေျခပ်က္ေစျပီး ထိုအျမစ္ သံုးမႊာအစား အေလာဘစိတ္ အေဒါသစိတ္ အေမာဟစိတ္မ်ားကို ေမြးယူလာႏိုင္လွ်င္ ေသျခင္းအတြက္ အစဥ္သျဖင့္ ျပင္ဆင္ျပီး ျဖစ္သည္-ဟု သတ္မွတ္ႏိုင္ပါသည္။

ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ အျမစ္သံုးမႊာကို အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ အျမစ္သံုးမႊာျဖစ္လာေအာင္ ႀကိဳးစားရာတြင္ ဒါနအမႈ သီလအမႈ ဘာ၀နာအမႈ တို႔ကို ေနရာမေရြး အခ်ိန္မေရြး အရြယ္မေရြး ေဆာင္ရြက္ရပါမည္၊ အဓိကအားျဖင့္ ပထမအရြယ္တြင္ ပညာရွာ, ဒုတိယအရြယ္တြင္ ဥစၥာရွာ, တတိယအရြယ္တြင္ တရားရွာပါ-ဟူေသာ ေရွးပညာရွိမ်ား၏ အဆံုးအမကို တလြဲယူမွတ္လ်က္ အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္မွ တရားဘာ၀နာ ပြားမ်ားရွာၾကံဖို႔ လိုပါတယ္၊ ငယ္တုန္းေတာ့ မလိုေသးပါဘူး-ဟု ယူဆသူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရွိပါသည္၊ တို႔ေတာ့ ပင္စင္ယူျပီးမွ တရားဘာ၀နာ အားထုတ္ေတာ့မယ္-ဟု ေျပာသံမ်ားကိုလည္း မၾကာခဏ ၾကားရတတ္ပါသည္၊ ေသျခင္းတရားရယ္ ကၽြန္ေတာ္ပင္စင္ယူျပီးသည္အထိ ေစာင့္ေနပါဦး, နာျခင္းတရားရယ္ ကၽြန္ေတာ္ပင္စင္ယူျပီးသည္အထိ ေစာင့္ေနပါဦး, ကၽြန္ေတာ့ကို အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်န္းက်န္းမာမာႏွင့္တရားဘာ၀နာ ပြားမ်ားခြင့္ျပဳပါ-ဟု တား၍ရလွ်င္ အလြန္အဆင္ေျပလွပါမည္၊ ပင္စင္ယူေသာအခါ ရုပ္လည္းအို စိတ္လ္းအိုျပီး စိတ္သြားတိုင္း ကိုယ္မပါေသာအခါမွာ ထက္ထက္သန္သန္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ဖို႔မွာ အလြန္ခက္ခဲသြားျပီျဖစ္ပါသည္။

အကယ္၍မ်ား ေသျခင္းတရားသည္ ပင္စင္ယူေသာေန႔မွာပင္ ၀င္လာပါက ယခုဘ၀တြင္ တရားဘာ၀နာ ပြားမ်ားခြင့္ လံုး၀ လက္လြတ္သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ မေသခ်ာ မေရရာသည့္ ကိစၥမ်ားကို ေမွ်ာ္ကိုးအားထားေနျခင္းထက္ ေသခ်ာေရာရာေသာ ကိစၥကို မိမိရရ မလြတ္တမ္း ေဆာင္ရြက္ဖို႔ လ္ိုပါသည္၊ မ်က္ေမွာက္အခ်ိန္သည္ အေသခ်ာဆံုး အခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္၊ အေသခ်ာဆံုးေသာ အခ်ိန္တြင္ အမွန္တကယ္ အလိုအပ္ဆံုးေသာ အလုပ္ကို စတင္လုပ္ကိုင္ျခင္းျဖင့္ အေသခ်ာဆံုး ႀကံဳေတြ႔ရမည့္ ေသျခင္းတရားကို စိတ္ေအးတည္ျငိမ္စြာ တုန္လႈပ္မႈကင္းစြာ ရင္ဆိုင္ဖို႔ ပထမေျခလွမ္း ျပင္ဆင္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။

( ေဒါက္တာသိန္းလြင္-ပညာေရးတကၠသိုလ္ )
( ျမတ္မဂၤလာ ၁၉၉၁-ႏို၀င္ဘာလ )

One Response so far.

  1. Angelhlaing....မမေရ ဗဟုသုတေလးေတြ ဖတ္ခြင့္ရတဲ႕အတြက္
    ေက်းဇူးပါေနာ္...ေကာင္းေသာေန႕ေလးၿဖစ္ပါေစ။

Leave a Reply

Thanks for your comments ...

 
 

---ေတာင္းပန္စကား ---

ငါတတ္ငါေတာ္ ငါအေက်ာ္ဟု၊ ငါေသာ္စိတ္ထား မရွိျငားလည္း၊ ငါကားငယ္ရြယ္ ဥာဏ္မၾကြယ္၍၊ အဘယ္သုိ႔လွ်င္ အမွားစင္အံ့၊ အၾကင္သူေတာ္ ပညာေက်ာ္သည္၊ ခၽြတ္ေခ်ာ္လြဲမွား ငါ့စကားကုိ၊ စိတ္ထားေဖြးျဖဴ ျပင္ေတာ္မူ။ (ရွင္အဂၢဥာဏ) ဆံုဆည္းရာ မွာလည္း ဆံုေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္..။ https://www.facebook.com/meeting2gt

About Me

My Photo
Hello there ! I'm rather new to blogging & collecting favorite posts.* (Mai Occupation :*Teaching Internet, Basic Computer & Web Design & then working in MIT*) > I'm 40% friendly > 30% geek > 20% crazy > 10% emo. *What u see may not be what u get* (: Feel free to add me as a friend. BB, CUL ....

Labels

Blogger (10) Computer (9) Dahama (21) Double Crane (1) Download (1) Ebook (6) Essay (6) Favourite (9) Gardars (1) Health (19) Internet (18) Knowledge (37) Learning English (4) Mobile (4) Poem (6) Story (2)

Followers